as4seen.com © 2010                    

solutions for contactcenters

 

Mag ik as4seen voorstellen ...


as4seen is in 2008 door mij opgericht om op freelance basis werkzaamheden te verrichten. Ik ben gespecialiseerd in het plannen, forecasten en kwantificeren van verschillende activiteiten in contactcenters.

Gedurende de afgelopen 10 jaren heb ik opdrachten vervuld en de totale planningscycli beheerd van grote inhouse contactcenters van organisaties als OTTO en Rabobank. Dit in verschillende uitvoerende rollen zoals die van forecaster en ook als die van planner. Daarnaast heb ik jarenlang binnen het contactcenter als manager leiding gegeven aan de afdelingen procescontrole, aan de backoffice en aan uiteenlopende projecten. Door deze rollen heb ik brede vaardigheden ontwikkeld op het gebied van contactcenters en er veel facetten van gezien en ervaren.

Mede door mijn econometrische achtergrond ben ik in staat om de impact van procesaanpassingen concreet om te zetten in cijfermatige inzichten. Deze geven de mogelijkheid om verantwoorde (kosten-, maar ook mensgerichte) beslissingen te nemen. Ik ontwerp daarvoor vaak simulatiemodellen, die ik voor de specifieke situatie geheel op maat maak.

Gedurende de afgelopen jaren heb ik ook contactcenters in het buitenland bezocht om daarmee voor mijn werkgever samenwerkingsverbanden aan te leggen. Dit betrof contactcenters in Duitsland en Frankrijk.

Sinds 2005 ben ik voorzitter van de landelijke expertgroep "Planning & Forecasting" van de Vereniging van Contactcenters Nederland (VCN ). In deze expertgroep met deelnemende planners en forecasters van organisaties met inhouse contactcenters, wordt enkele keren per jaar gesproken over ontwikkelingen en veel voorkomende problemen op dit vakgebied. De deelnemers streven er naar om elkaars kennisniveau te vergroten en helpen elkaar bij het oplossen van vraagstukken of dilemma's.

In 2009 heb ik mijn COPC-opleiding voor Customer Service Providers volbracht. Hiermee ben ik geregistreerd en gecertificeerd coördinator om contactcenters te begeleiden in een COPC certificeringsproces naar contactcenter excellence.

In 2010 ben ik door de leden gekozen om toe te treden in het bestuur van de VCN. Binnen het bestuur ben ik verantwoordelijk voor de portefeuilles "financiën" en "innovaties". Ook vervul ik de rol van penningmeester.